Hoeveel garantie zit er op een LED-lamp?

Ik zie altijd wel de specificaties hoelang de lamp zou meegaan in branduren, maar er wordt niet veel gezegd over de geleverde fabrieksgarantie.

Hoeveel procent is dit dan tov van de gestelde branduren?

Branduren van 20.000 uur is kennelijk normaal voor LED-lampen.
http://www.philips.nl/c/-/led-4w-30w-warm-wit-met-kleine-fitting-8718291195627/prd/nl/?t=specifications

Levenduur TOT 20 jaar, maar een week is natuurlijk ook TOT 20 jaar!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

De wettelijke garantietermijn voor lampen is 6 maanden. Fabrikanten van LED-lampen hebben verder allemaal een ander beleid. Megaman biedt voor een groot deel van zijn spaar- en ledlampen de mogelijkheid om ze direct na aankoop op zijn website te registreren. Je krijgt dan een garantiecode. Wanneer de lamp het begeeft voor het eind van de opgegeven levensduur kun je hem naar Megaman sturen en krijg je een nieuwe. Osram zegt dat de verpakking van zijn spaar- en ledlampen een garantietermijn van 3 of 4 jaar vermeldt, afhankelijk van de soort lamp. Gaat de lamp binnen die termijn stuk, dan kun je hem - met aankoopbewijs - naar Osram sturen en krijg je een nieuwe.
Ook is het per verkoper verschillend. Lampdirect geeft op Philips LED lampen een garantieperiode van 3 jaar. Zie verder op bijgaande websites.