karwei TVE tv (aanbieding) terugbrengen ?

ik heb een tijdje geleden bij de Karwei een TV gekocht, omdat hij toch in de aanbieding was. het is een TVE , model weet ik niet precies, maar het is echt rotzooi, ik ben al van plan om hem terug te brengen, maar kan ik erop rekenen dat ze hem terugnemen ?? zo niet kan ik als het goed is nog een beroep doen op mijn fabrieksgarantie, want er zit een dode pixel in. verder is het echt rotzooi :( ik ben bang dat ik mijn geld niet terug zal krijgen.
en volgens mij heb je bij de fabriek alleen de optie om een nieuwe te krijgen (of iets dergelijks)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Een_koopovereenkomst_ontbinden

Antwoorden (3)

Hoe lang geleden heb je de TV gekocht? Je mag bij winkels als karwei en gamma probleemloos ruilen binnen 30 dagen... Je moet dan wel de kassabon nog hebben... En uiteraard moet het product in dezelfde staat zijn als toen je het kocht...

(Maar los van dit alles, wanneer je iets koopt bij een bouwmarkt dat je daar eigenlijk niet hoort te vinden (zoals tv's, scooters, fietsen of jetski's) kan je er vanuit gaan dat het Chinese bulkzooi is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gekochte niet aan de redelijk te stellen eisen voldoet kun je ontbinding van de koop vorderen van de verkoper.
Als het gekochte niet goed werkt, moet je de verkoper de gelegenheid geven om het te repareren.
Als iets binnen een half jaar kapot gaat, is het aan de verkoper om te bewijzen dat het apparaat door jouw toedoen defect is geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, het product is nog geen half jaar oud, dus dan zou ik hem gewoon terug moeten kunnen brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan,de verkoper moet het artikel laten maken of een vergelijkbaar artikel geven als maken niet meer kan.
Kan hij ook geen vergelijkbaar artikel leveren dan heb je recht om je geld terug te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga echter niet over de pixels beginnen, maar zeg dat het apparaat niet voldoet in het algemeen, er moeten een hoop pixeldefecten in zitten willen ze hem daar op terugnemen.
Die dode pixel is een van de redenen waarom de tv zo goedkoop is dit is een afgekeurd scherm voor een "echt" merk tv en ipv weggooien worden ze voor weinig verkocht aan de B leveranciers die er wat goedkoops omheen maken kast en elektronica en dat is het product wat je gekocht hebt.
Een dodepixel mag in een scherm zitten en is geen reden voor omruilen.