wat kan ik uitrichten als internetshop Best Things blijvend niet levert wat ik heb besteld en betaald?

een maand terug bestelde ik bij Best Things een leuk designartikel. zoals de verkoopvoorwaarden voorschrijven, werd dit ook meteen betaald. Maar verder hoorde ik niets meer, ook al stuurde ik ondertussen verschillende mails met informatievragen.
Het minste wat men kan doen is toch uitleggen waarom de zending vertraagt is? Wat kan ik doen als een internetwinkel niet levert? Met een gewone winkel is het simpel : dan ga ik erheen, maar met internet is me dat niet zo duidelijk.

12 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

Belachelijk dat het bedrijf niets van zich laat horen, vooral omdat het is aangesloten bij de Stichting Thuiswinkel Waarborg. Dan mag je, als consument, heel wat meer van een webwinkel verwachten!

"In de regels van Thuiswinkel Waarborg staat:
Tenzij anders overeengekomen dient het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed
doch tenminste binnen 30 dagen uit te voeren. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk blijkt,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
consument heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren tegen
terugbetaling van het eventueel reeds betaalde".

En ook:
"De consument heeft het recht zonder opgave van redenen de goederen te retourneren of van de
dienst af te zien binnen een periode van tenminste 14 kalenderdagen, ingaande de dag na ontvangst
door of namens de consument van het product of de dag van het sluiten van de overeenkomst met
betrekking tot de dienst".

Als je dat wilt kun je dus van de aankoop afzien en het bedrag terug laten storten. Verder zou ik zeker een klacht indienen bij de stichting Thuiswinkel Waarborg. Als er meerdere gegronde klachten over de webwinkel binnenkomen, verliezen ze het certificaat.

Je schrijft dat je niet naar de winkel toe kunt gaan om te klagen, maar dat kan wel:
Bezoekadres
BestThings
Cuxhavenweg 5e
9723 JK
Groningen

Overigens hebben ze ook een gratis telefoonnummer:
Helpdesk: 0800 - 237 835 4
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
bedankt voor je tip, inmiddels is alles in orde geraakt.

Andere antwoorden (2)

Probeer of je ze morgen ergens telefonisch kunt bereiken. Mocht dat niet lukken, neem dan contact op met je bank om de betaling te laten storneren (terugstorten). Tip voor de volgende keer: als je er op let dat de webshop beschikt over het keurmerk Veilig thuiswinkelen, weet je zeker dat je goed zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in de eerste plaats als eens checken of de volgende gegevens wel degelijk naar een bestaande locatie leiden:

The Best Things Corp
299 Herndon Parkway, Unit #210
Herndon, VA 20170

En heb je dit telefoonnummer (skype nummer?) al trachten te bereiken?

Ik hoop van harte dat jouw bestelling ondertussen is
toegekomen.
Zoniet dan zou ik eens bij de plaatselijke politie gaan bevragen of je via hun klacht kan indien om ofwel het bestelde vooralsnog te ontvangen ofwel het geld terug te vorderen.

Succes ermee!