Hoe kan je iets laten bezorgen bij een postbus ? (lees beschrijving AUB)

Ik wil iets bestellen van een bepaalde site maar het moet verscheept worden uit Amerika, er word verteld dat ze niet op mijn adres kunnen bezorgen maar alleen op ''PO Boxes and Military APO/FPO addresses'' Ik heb zelf geen postbus en ook gezien dat je eentje kan kopen voor 200 euro bij TNT, maar dat vind ik niet de moeite waard. Weet iemand hoe ik eenmalig het kan laten bezorgen ergens?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Raar dat men alleen op Postbussen wil afleveren. Als het een groot pakket is (wat niet in de Postbus past), dan legt Post-nl er een briefje in met sleutel voor toegang tot een grotere box. Zoek een kennis die een postbus heeft. NB Zelf heb ik ook een postbus, maar laat er bijna nooit iets wat ik heb besteld naartoe sturen. Is alleen maar onhandig en DHL, UPS etc hebben hun eigen afhaal-locaties.Overigens een postbus koop je niet, die huur je.

Antwoorden (1)

Iets bestellen wat alleen maar per APO / FPO-adres (Army Post Office / Fleet Post Office)verzonden kan worden, is voor zendingen naar Nederland volkomen overbodig. Je moet dus wantrouwend worden en je afvragen waarom doet die webshop dat?
De levering is als afgerond beschouwd als het pakket een track and trace nummer heeft gekregen. Het betekent dat het pakket is ingeklaard. Komt het pakket niet op de bestemming aan dan wordt het niet opnieuw verzonden, men krijgt ook geen restitutie.
Dat is een typisch geval van jammer.
Je moet goed overwegen of je van zo’n webwinkel gebruik wilt maken. Een postbus aanschaffen alleen voor een zending waarvan zelfs geen garantie gegeven wordt dat het pakket aankomt is onnodig risico nemen voor veel te veel geld.
Over de hele wereld zijn koeriersdiensten te contracteren die gewoon van deur tot deur leveren. Zeker in Nederland. In de binnenlanden van Afrika ligt dat natuurlijk anders.
Het gebruik van APO / FPO adressen kent ook zeer lange levertijden, zelfs voor verzendingen die onder de bedinging expresse worden verzonden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke, dankjewel voor je antwoord