Waarom heb ik altijd last van afzakkenden BH bandjes ook al koop ik nog zo'n top kwaliteit bh's?

Ze passen altijd perfect als ik ze aanschaf maar na een paar keer dragen gaan die bandjes weer schuiven!
:-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon niet meer kopen die dingen,tenzij je borsten in de weg zitten met het lopen.
mannen dragen ze toch ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar bij mannen zwaaien ze ook niet alle kanten op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoelde ik ook, zolang ze niet zwaaien, niet meer dragen

Het beste antwoord

Als je ronde schouders hebt, komt dit probleem regelmatig voor.

- Bij Livera heb je siliconenpads met een gleufje waar je het bh bandje inlegt. De pads draag je op je schouder. Beslist geen last meer van afzakkende bandjes. Als je lichamelijk werk doet prima, maar als je 's zomers met een hemdje aanloopt is het helemaal niets.

- De juiste maat bh is dat de omvang vrij strak moet zitten. Veel vrouwen dragen een te wijde omvang, waardoor de bh als het ware gaat kantelen. De achterkant komt omhoog en waar de steun moet plaatsvinden kantelt de bh omlaag. Het gevolg hiervan zijn ook afzakkende bandjes.
Als de bh goed aangesloten om je lichaam zit, dan draagt de bh daar, in plaats van dat er getrokken wordt aan je schouders. Dit is ontlastend voor rug en schouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

af en toe een keer de bandjes weer straktrekken..
dat komt door het aan en uit doen, dan schuiven de verschuivertjes van zijn plaats..

Toegevoegd na 5 minuten:
op de foto zie je verstelbare bandjes..die moet je weer een beetje naar boven trekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat nog niet hebt gedaan: je eens laten opmeten bij een goede lingeriewinkel. Heel veel vrouwen dragen de verkeerde maat BH, en afzakkende bandjes is het duidelijkste signaal dat je één van die vrouwen bent. En het grappige is: al die vrouwen denken dat ze BH's kopen die perfect passen, anders kochten ze ze immers niet!

Vaak is het de combinatie cupmaat-onderwijdte die fout gaat, waarbij bijvoorbeeld een grotere onderwijdte met een kleinere cupmaat (of andersom) de oplossing biedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij is het zo dat (ondanks de goede maat) de bandjes op een gegeven moment minder goed verstelbaar zijn. Ze schuiven dan terug naar een grotere maat.
Het is voor mij meestal tijd om een nieuwe BH te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar. Als je wat afzakkende schouders hebt dan kan het gebeuren je zit nu eenmaal niet heel de dag kaarsrecht. (Maar je moet wel de bandjes goed aanschuiven natuurlijk.) Bij de hunkemoller kan je overigens een soort haakje kopen wat je op je rug aan de bandjes doet zo zakken ze niet meer af. Als het alleen maar ligt aan de verkeerde maat dat zouden ze dit soort zaken natuurlijk niet verkopen. Bij mij werkt het in ieder geval perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als het alleen maar ligt aan de verkeerde maat dat zouden ze dit soort zaken natuurlijk niet verkopen." Hihi, dát is naïef! Die dingen worden niet verkocht omdat dit probleem niet aan de verkeerde maat ligt, maar simpelweg omdat er mensen zijn die ervoor willen betalen.