hoe zorg ik ervoor dat ik geen pijn krijg als ik een staart in doe.

ik vind een staart in mijn haar leuk staan. Ik heb alleen dik haar en na een half uur krijg ik al barstende hoofdpijn. Hoe kan ik een staart in doen, zonder dat het pijn doet. En hoe komt het dat dit zo'n pijn in mijn hoofd doet. Ik kan me voorstellen dat als het hard trekt aan mijn hoofdhuid, dat mijn hoofdhuid dan pijn gaat doen, maar daar voel ik niks. Het is echt in mijn hoofd waar het pijn doet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
10.4K

Het beste antwoord

Als je altijd je haar in een staart zou hebben, zou je er geen last meer van hebben. Juist het "af en toe", maakt dat je haarpijn krijgt. Het heeft zogoed als niets te maken met de zwaarte van het haar.

Jarenlang mijn haar in een staart gehad, dik haar met een lengte van 1 meter. Alleen als ik na de vakantie, waarin ik het in twee losse vlechten deed, weer in een lange staart deed, had ik een week lang last van haarpijn. Je trekt het haar dan weer in een andere richting en dat doet zeer aan de hoofdhuid.

Gebruik ook nooit echt elastiek, maar elastiek met een omhulsel, dan breekt het haar niet af.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Minder strak trekken.

De haren trekken aan je huid, welke bloedvaten hebben. De verminderde doorstroom in de bloedvaten zorgen ervoor dat je hoofdpijn krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien doe je de staart te hoog? Ik heb het ook wel eens, maar alleen met een hoge staart. Of misschien doe je het elastiekje te vaak dubbel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een haarklip in plaats van een elastiek. Het haar zit dan meer verdeeld en minder strak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook last hiervan gehad als ik een staart in me haar maakte. Alleen ik ben er nu overheen.

Ik heb het langzaam opgebouwd. Eerst een paar minuten een staart in en na die paar minuten als het pijn begint te doen de staart er uit en dan de volgende dag of een paar uur later nog een staart maken en er weer iets langer in laten zitten. Bij mij heeft dit geholpen misschien helpt het bij u ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm je kan oiok een spelt in doen het heeft het zelfde effect maar het ziet net iets losser en je haar is verdeeld over een plek.
ik heb het zelf ook heb heel dik haar en ook nog een lang en krullend.. of je staart iets losser doen of je staart proberen net iets hoger of lager te doen
het kan zijn dat sommige haaren net de andere richting in groeien hieer heeft mijn moeder last van dus heeft nooit een paardenstaart kunnen hebben..