Zou op 't wangetje [zwitsal] ook een goede dagcrème zijn voor volwassenen?

het is eigenlijk voor baby's en kinderen bedoelt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
19.8K

Antwoorden (8)

Ik gebruik al jaren babyolie van weleda als gezichtsolie (ik kan bijna nergens anders tegen), en het bevalt me prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crème doet niet zo heel veel, het geeft een goed gevoel op de huid.
Dus het maakt niet zoveel uit wat je er op smeert, als het maar goed voelt en je huid er tegen kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is een te vete creme die op je huis blijft liggen en je gezichtporien wat "verstopt" en daardoor krijg je weer puistjes in je gezicht op den duur.
Af en toe als je een erg droog gezicht heb zou het wel kunnen maar niet elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een crème voor baby's is meestal wat vetter dan een crème voor volwassenen. Dat is niet erg. Als je huid vetter is, krijg je minder snel puistjes, omdat het vet de huid soepel houdt, zodat de poriën niet snel verstoppen. Daarnaast lost het vet je talg, dat de poriën kan verstoppen, op. Het kan wel zijn dat je huid wat meer gaat glimmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het jaren gebruikt. Leek me niet verkeerd, en was het ook niet. Is begonnen tijdens een vakantie en toen bleek dat ik niets anders bij me had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een creme bestaat voor het grootste deel uit vet (glycerine, lanoline, jojobaolie etc.) daarnaast stoppen ze er allerlei hulpmiddelen in zoals, alcohol, parfum, vitamines enz.

Het gaat met name om het vet. De rest is bijzaak. Je kunt iedere creme op je gezicht smeren. Huid is huid. De een wat jonger dan de ander, maar de functie van de huid blijft hetzelfde. Cremes zorgen puur voor bescherming en 'voeding'. Het is net als een leren bank, af en toe smeer je er wat vet op en daardoor droogt het niet uit en glanst het wat meer.

Dus als jij zwitsal op je gezicht wil smeren, moet je dat vooral doen. Zeker als je het fijn vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds ik kinderen heb , gebruik ik niks anders meer. en ik merk er niks van qua vette huis of puistje of iets dergelijks.
en het ruikt heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik zwitsal soft als dag en nachtcreme. De dure cremes die ik gebruikte, begon mijn huid in de middag te trekken. Bij zwitsal geen last van.

Jouw huid moet soepel blijven, dus daarom voeden met vet/lanoline. Net als leren tas, schoenen. Als je ze niet goed onderhoudt komen er scheurtjes in, net zoals je huid, rimpels.

Goedkope zwitsal voor mij de beste