Is er een verband tussen het nemen van een tattoage en opleidingsniveau?

zeg maar in algemeen?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik denk inderdaad dat op basis van eigen ervaringen en wat ik lees hoor het zo is dat relatief gezien lager opgeleiden eerder en meer tattoages nemen dan hogeropgeleiden volgens mij is iedereen het daarover wel eens (ook mensen met lagere opleiding en tattoeage). Maar ik zou daar graag onomstotelijk bewijs in de vorm van onderzoek van zien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Ja. Hoog-opgeleiden zullen langer nadenken voor dat ze een tatoeage nemen. (Als ze al een tatoeage nemen). Ook zullen ze langer (en beter) nadenken over de consequenties van een tatoeage. Spontane tatoeages komen bij deze mensen zelden voor.
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Ja, daarom zie je die ook niet vaak bij hoog-opgeleiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antonia, ga eens een kijkje nemen bij de autogarage bij jou in de buurt en daarna bij het dichtstbijzijnde advocaten bureau. Het is denk ik makkelijk te zeggen dat een advocaat hoger is opgeleid dan een automonteur (helemaal niks tegen automonteurs of andere minder hoog opgeleide). De kans dat de automonteur een tatoeage heeft is toch vele malen groter dan dat de advocaat een tatoeage heeft, uitzonderingen daar gelaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe zit 't met tatoeages verborgen onder de kleding? Op een schouder bijvoorbeeld? Ik vermoed dat er ook veel advocaten, artsen, economen e.a. zijn met een tatoeage. Die hebben ze alleen niet op zichtbare plekken.
paulus811
9 jaar geleden
Veel opleidingen worden gevolgd als mensen al een baan hebben. En omdat een zichtbare tattoo bij bijvoorbeeld vacatures voor advocaat, arts, accountant etc. niet bepaald je kansen vergroten op die baan, zijn er gewoon veel meer mensen die hoger op de opleidingsladder klimmen omdat ze die gelegenheid vaker hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"(Als ze al een tatoeage nemen)" Dit is een achterhaald idee. Tegenwoordig zie je tatoeages bij alle lagen van de bevolking.

Andere antwoorden (1)

Nee die is er niet.
En dit zeg ik uit ervaring. Ik kan wel begrijpen waarom mensen dat denken