Hoe kan ik voorkomen dat mijn korte broekjes omhoog kruipen?

Ik ben slank,maar heb een peerfiguur waardoor mijn heupen breder zijn dan mijn smalle taille. In de zomer heb ik altijd het probleem dat mijn korte broekjes omhoog kruipen waardoor je soms zelfs mijn billen kunt zien. Ik heb al grotere/kleinere maten broekjes geprobeerd, kortere/langere pijpen maar ieder broekje kruipt omhoog. Ook met een riem. Heeft iemand tips?

En weet iemand een kledingmerk met spijkerbroeken voor een (klein) peerfiguur die niet al te duur zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
14.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
is het een broekje met echt strakke pijpen of losser?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van al mijn broekjes zitten de pijpen niet heel erg strak. Bij de een wel wat strakker/losser dan bij de ander
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms moet je gewoon accepteren dat sommige kledingstukken gewoon niet samen gaan met je figuur.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik begrijp de omschrijving niet. Je heupen zijn toch *altijd* breder dan je taille? Tenzij je echt veel overgewicht hebt, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lekker omhoog laten kruipen, ik vindt 't wel iets hebben hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal heb je dat met strakke broeken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haarlak op je been spuiten. Dit is echter wel een tijdelijke oplossing.

Antwoorden (2)

Mijn ouders hadden vroeger aan het kleedje op de tuintafel van die gewichtjes hangen (om te voorkomen dat deze eraf zou waaien). Misschien een idee deze aan je broekspijpjes te bevestigen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kledingadvies voor vrouwen met een peerfiguur is dat je een balans creërt tussen de bredere heupen en de smalle schouders. Leg de nadruk op je slanke bovenlichaam door strakkere tops (vooral met V-hals) in vrolijke kleuren of prints, en donkere effen broeken met een verhoogde taille en wijde pijpen te dragen.

In plaats van shorts kun je beter rokjes gaan dragen, met een wijd uitlopende A-lijn. Hoe de pijpen van een short nou omhoog kunnen kruipen begrijp ik niet. Dat zou alleen kunnen als ze heel strak zitten en van kunstvezels zijn gemaakt. Ruimvallende katoenen broeken blijven gewoon naar beneden hangen, hoor. Misschien is een broekrok voor jou de ideale tussenoplossing!

Tyra Banks, Jennifer Lopez, en Rihanna zijn bekende peerfiguren. Misschien kun je kledingideeën opdoen door foto's van hen te bekijken.
Plaatje bij antwoord
Amadea