Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een gemiddelde maat mannenring, en maakt het dan uit welk soort metaal of zo het dan is?

Ik wil een echt zilveren heren ring kopen voor mijn vriend maar ik weet de maat niet, wat is een beetje een gemiddelde maat? En maakt het dan ook uit voor de maat of het nu zilver is of staal of goud of zo?

De maat opmeten gaat niet, hij draagt nooit ringen en het is een verrassing :)

Toegevoegd na 4 minuten:
De lichaamsbouw van mijn vriend is normaal tot slank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga naar een juwelier en vraag het daar, gemiddelde herenmaat zal circa 21 of 22 zijn.
Zoek een model uit waar de juwelier verachillende maten van op voorraad heeft. Als je de ring dan aan je vriend geeft en hij mocht niet passen, dan kun je gelijk terug naar de juwelier om de ring te ruilen (da's ook goedkoper dan groter/kleiner te laten maken)
Tip: ik heb ooit eens de handomtrek van iemand genomen ... smoesje dat ik er een mooie tekening van wilde maken. De juwelier kon daarmee een goede inschatting maken van de maar van de ring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een mooie ring uitzoeken en vragen of de juwelier hem evt kleiner of groter zou willen maken mocht dat nodig zijn, meestal zitten daar geen kosten bij, maar dat kunt je gewoon vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga liever niet naar een juwelier, toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een boetiekje is het verstandig om je vriend mee te nemen... met een leuk smoesje:) ... succes.
De maat van de ring is gelijk aan de diameter in mm, dus het is vrij makkelijk zelf te meten.. Moet je alleen wel een goede smoes bedenken ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding