Dubbele ritsen.Tegenwoordig zitten ze in zo’n beetje iedere winterjas. En da’s best handig. Als je gaat autorijden bijvoorbeeld. Veel jassen zijn zo lang dat gassen en remmen niet altijd even smooth gaat. De jas van onderen een piepklein beetje open gooien geeft je de nodige ruimte. Ook zijn de zippers met dubbele sluiting bijzonder gewenst als je nog enigszins comfortabel dan wel charmant op je fiets wilt stappen. No more bij elkaar geknepen beentjes. Hulde aan de dubbele rits!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helder betoog, niets op aan te merken. Maar zijn die Engelse termen echt nodig? Moest me even van het hart.

Andere antwoorden (3)

Daarmee kan je de boven of de onderkant open maken en dat geeft dus een extra mogelijkheid om iet aan te hebben.
11 jaar geleden
Dit was een paar jaar geleden in de mode, dan kun je zowel de onder als de bovenkant van je vest open laten staan. Je kunt dan de onderste rits openen naar boven toe en de bovenste naar beneden toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook handig voor vrouwen waarvan de taille en de heup meerdere maten verschilt!
Vb bij mij borstomtrek kan ik in xs en s. Van taille in een medium. Maar miin heupen in een large.
Dus zeer handig als je een mooie jas zoekt dat er een rits onderaan open kan. Dan past die veel mooier aan.