Zijn er mensen die zichzelf aantrekkelijk vinden?

Sommige mensen zien er gewoon zo perfect uit (bijvoorbeeld Doutzen Kroes) maar ik vraag me wel eens af, zou er iemand bestaan die toch veel met uiterlijk bezig is en het uiterlijk belang vindt, maar die tegelijkertijd wel tevreden is met alles wat hij of zij heeft en hoe hij of zij eruitziet/overkomt? Of kun je pas tevreden zijn over je uiterlijk, als je overkomen je niet interesseert?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4K

Het beste antwoord

Ik denk dat zeker mogelijk is om jezelf aantrekkelijk te vinden. Ook denk ik dat velen onder ons dat wel eens ervaart, al is het maar voor 5 min. Je hebt jezelf opgemaakt en/of je nieuwe outfit aan en dan sta je voor de spiegel. Maar zo heeft ook iedereen wel zijn onzekerheden... ook Doutzen Kroes!

Dan komt er nog eens bij dat de redenen om jezelf niet aantrekkelijk te vinden altijd komt door iemand anders. Als jij nooit iemand zou zien dan alleen jijzelf ben je tevreden. Als je iemand anders ziet en die krijgt dan meer of andere aandacht maakt je jaloers en daardoor ga je vergelijken en twijfelen aan jouw eigen uiterlijk.

Eigenlijk zo niemand zich druk moeten maken over wat de rest denkt of vind. Dat maakt een aantal dingen een stuk makkelijker.

en trouwens: niet iedereen vind Doutzen Kroes perfect, iedereen zijn eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, er zijn hele hordes van dat soort mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dus.
Er zijn mensen die aantrekkelijk zijn. Daardoor trekken ze ook meestal aandacht op. En dat er meer aandacht op hun zijn, kunnne ze wel eens zichzelf ook aantrekkelijk vinden..
Dus simpel weg is ja hoor,

Mensen kunnen zichzelf ook aantrekkelijk vinden.
En meeste artiesten vinden zichzelf ook aantrekkelijk. Hoewel jij dat niet in de gaten hebt. Maar het is zo...

Ik vindt me zelf ook wel eens aantrekkelijk (eerlijk gezegd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yepp
Niemand is perfect, dus iedereen maakt er het beste van. Als je je best hebt gedaan en je voelt je lekker,ja, dan voel je je aantrekkelijk en je bent het ook, want dat straal je uit. Je hoeft je niet te "verstoppen"want je weet dat je er goed uitziet. Je voelt je dan gelijk zelfverzekerd en staat open voor anderen en die voelen dat. Zodoende ben je ook aantrekkelijk om mee om te gaan. Als je niets om je uiterlijk geeft, hoef je ook niet tevreden te zijn over je uiterlijk. Het zal je worst wezen!
amc
14 jaar geleden
Vind jij jezelf niet aantrekkelijk dan? Als ik in de spiegel kijk ben ik best tevreden hoor. Natuurlijk kan het altijd mooier en beter maar het gras is bij de buren nu eenmaal altijd groener; dat weet je van tevoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er mensen zijn die tevreden zijn met zichzelf, ongeacht het feit of ze er "perfect uitzien". Perfectie zit tussen je oren. Ik ken wel mensen die beslist niet moeders mooiste zijn, maar zichzelf aantrekkelijk vinden, dwz tevreden zijn met hoe ze er uitzien. En omgekeerd ook.
Het zit hem dus niet in je uiterlijk maar in je innerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker en ze hebben er zelfs een woord voor: Narcisten...

Nee het is dan superbelangrijk, dat uiterlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar mooie mensen zullen zich wel bewust zijn, dat ze mooi zijn of opvallende delen van hun lichaam hebben en gelukkig zijn met de blikken die dat trekt.

Als je echt voor jezelf valt, maar ik ken ze niet, dan ben je inderdaad een narcist, maar dat komt toch echt veel minder voor. Ik ben geen mooie man, maar ik kijk soms best wel eens met een tevreden glimlach naar mijn foto’s van vroeger en denk dan, goh, best een mooie jongen, en dat terwijl ik mijzelf toen maar een lelijke aap vond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je vraag kun je met ja en nee antwoorden. !!

Eerste groep: de mensen die zichzelf mooi vinden, ze zullen daar dan ook alles aan doen om dit in stand te houden.
De tweede groep hebben een innerlijke schoonheid die ze uitstralen. Zij zullen dit niet zelf zo ervaren maar door de medemens gezien worden. !!
Derde groep een combinatie van beide.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft u iets met uitroeptekens.??!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een leuke , duidelijke afsluiting van de zin op Kerstochtend. !!
Fijne feestdagen. !!
Ja, er zijn wel degelijk mensen die zichzelf aantrekkelijk vinden. En nee, je hoeft niet ongeintresesseerd te zijn in je eigen uiterlijk om tevreden te zijn. Alleen als je alleen maar tevreden bent met perfectie, dan kun je nooit tevreden zijn want niets is perfect.