*Mouwboord (breinaalden 4mm)
-Zet 49 steken op en brei 11 cm in boordpatroon (valse patentsteek) 2R, 2A en brei de laatste steek recht.
-Met naald 5mm uit alle 49 steken 1 meerden = 98 steken en verdeeld over de naald 7 steken extra meerderen, dus over deze hele naald meerder je van 49 steken naar 105!
-Verder breien in fantasiepatroon.

*Fantasiepatroon
-1 steek recht afhalen, 3 steken recht breien, *1 omslag, 2 steken recht samen breien, 1R*, tussen * en * herhalen en de toer eindigen met 3 steken recht.
Je breit alle pennen in dit patroon!

Als het werk 122cm lang is minder je van 105 steken naar 49 steken, door 2 steken samen recht te breien en verdeeld over de naald nog 7 steken extra te minderen. Dan ga je weer over naar breinaalden 4mm en brei je nog een mouwboord.

*Mouwboord (breinaalden 4mm)
-Zet 49 steken op en brei 11 cm in boordpatroon (valse patentsteek) 2R, 2A en brei de laatste steek recht.

Tot slot sluit je de beide mouwboordjes tot het punt waar de meerderingen van de steken beginnen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je de engelse taal machtig bent:
http://www.knitting-and.com/crochet/gladys.htm