Hoe kan ik mijn suede schoenen het beste ontdoen van smerige vochtplekken?

En hoe kan ik ze het best onderhouden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Koop een leerspray en een suede crême met een borsteltje. Eigenlijk had je dit al vanaf je aankoop van je schoenen moeten doen maar doe dus nu het volgende:

Spray om de 3 weken je schoenen in met een leerspray. Leg daarna een klein laagje suede crême erover heen (ook te koop in rollers) en daarna het suede borstelen met de richting mee.

Het laatste vooral nu ff een paar keer doen (iedere dag 1x, 1 week lang) en je vochtvlekken zijn eruit!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
Kunt u mij mischien ook vertellen van welk merk deze het beste zijn of i.i.g welke u gebruikt / tevreden over bent.
Powergen
11 jaar geleden
Ikzelf werk bij Scapino, vandaar dat ik dit ook weet. Wij verkopen ze ook en ben er zeer tevreden mee. Ik adviseer daarom ook onze producten. Kijk je kan natuurlijk altijd duurdere merken nemen maar vaak zijn de resultaten toch hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus welke merk(en) ?
Powergen
11 jaar geleden
Scapino Huismerk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dank u wel , zal ik even langs de scapino
je had ze eigenlijk al voordat je ze aandeed moeten voorbehandelen. Als ze nat zijn moet je ze op laten drogen en daarna met een spciale suede borstel zachtjes wegborstelen. Als het oude watervlekken zijn kan je ze een beetje vochtig maken en evt met een ( zelfde kleur) even heel dun insmeren en heel azchtjes uitborstelen. Het vergt wat werk maar je krijgt het er bijna mee weg. Als je dit herhaalt wordt het steeds beter. En een beetje vochtig maken helpt ook. ( niet fohnen)