Wat zijn goede ademende jassen voor in de zomer?

Het nadeel is van de meeste jassen, ik zweet altijd snel en ook bij de armen als er een polyester stof overheen zit. Nu hebben de meeste eenvoudige jassen bij de armen-binnenvoering polyester.
Maar bij regen wil je toch een jas aandoen, ook al is het warm(er).

Nu kom ik ook shoftshell jassen tegen, of wordt dit al snel TE warm bij 22+ graden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je zomers een jas dragen? Zeker niet als het 22 graden is! En als het echt hard regent een dunne regenjas, maar liever gebruik ik een paraplu. Je moét toch geen jas aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de wind soms nogal eens koud kan zijn, zeker als de zon achter een wolk verdwijnt.
De buitentemperatuur zegt niets over de gevoelstemperatuur.
Zelf heb ik een hekel aan paraplu's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ik heb meestal een soort van vest/trainingsjasje/iets met mouwen in de auto liggen voor dit soort gevallen.

Antwoorden (3)

Dat is en blijft een compromis. Een jas die luchtig is, zal ook water doorlaten, en een jas die waterdicht is, zal zweterig zijn. Er zijn wel goede luchtige waterbestendige jassen, maar die zijn meer in het sportieve segment., en eerlijk gezegd vind ik ook DIE vaak te warm, zeker als ze gevoerd zijn - en dat zijn ze eigenlijk altijd.

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een echte éénlaags katoenen geïmpregneerde ongevoerde regenjas, die echter zo klein opgevouwen kan worden (zelfs in mijn maat) dat die eenvoudig in de hand- of fietstas past. Als het echt mega hoost komt het er wel doorheen, maar voor de gemiddelde zomerbui volstaat het prima.

Softshell is juist warm en goed tegen winderig weer ; in de zomer al snel te warm dus. Bovendien zijn ze meestal gevoerd met fleece, en daar moet je helemaal niet aan denken. Het is meer een soort heel dunne maar wel warme winterjas, voor als je geen zin hebt in zo'n slaapzak te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor als je geen zin hebt in zo’n slaapzak te lopen. humor! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Je hebt geloof ik ook jassen met Gore-tex erin.
Katoenen jassen zijn zo moeilijk te vinden.
Ik heb ook graag luchtige mouwen. Waar let ik op als ik een jas koop:
* niet op de stof, daar heb ik toch geen verstand van;
* wel op de afsluiting bij de polsen. Een jas die niet wijd is bij de polsen, koop ik niet.
* in extremis voldoen bodywarmers aan jouw/mijn eisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zal de poeplap moeten trekken maar ik zweer bij jassen van Tenson.
Kijk ddar eens bij, goede ademende jassen.