Wat is dit?

Op een douche gel tube staat altijd een potje met daarop, 12 M (of een ander getal) wat bedoelden ze hier mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik vroeg het me ook af. Ben nu helemaal op de hoogte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer wat geleerd he Dounja :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep.

Het beste antwoord

klopt allemaal wel wat er verder als antwoord staat,alleen:het wil zeggen dat het dan optimaal werkt en daarna staan ze niet meer garant voor de werking ervan:het kan dus allemaal minder gaan werken omdat het al een tijd open staat met zuurstof....dus je kunt het best nog wel even gebruiken maar het is niet meer zo geweldig als voor die tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

na openen nog zoveel maand houdbaar

Toegevoegd na 40 seconden:
staat op 't merendeel van cosmetische producten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekend: na opening nog zo lang houdbaar (12m= 12 maanden)

Het symbool staat op cosmeticaproducten die ongeopend langer dan 30 maanden houdbaar zijn. Op producten die ongeopend korter dan 30 maanden houdbaar zijn, staat aangegeven ‘bij voorkeur te gebruiken voor …’

http://www.ncv-cosmetica.nl/pages/view.php?page_id=42&PHPSESSID=53b35e8fd7f44501e2bc77cf41a0b10c
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 'M' staat voor; 'Maand'. Er staat nooit 3 M of 5M. Er staat altijd een even getal en eventueel een precieze datum. Ik vind het absurt dat bedrijven er soms een tijd bij zetten.