Bruidsjurk besteld, aanbetaling gedaan, en bruiloft gaat toch niet meer door. Ben ik verplicht het hele bedrag toch te betalen?

Bruidsjurk lag ook nog in de winkel, dus ze hebben het niet speciaal besteld. Zijn er bepaalde regels bij zulke dingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3K

Antwoorden (6)

Iedere winkel heeft zijn eigen regels hierin.
Probeer het verhaal te vertellen en hoop op de coulance van deze winkel.
12 jaar geleden
als je bruidsjurk al op maat is gemaakt of jij hebt hem zelf ontworpen denk inderdaad dat je hem helemaal komt aan het betalen.
Maar dat ligt ook welke jurk het is,en welke bruidszaak,vaak komen ze dan tot een comprimes ,omdat ze je dan willen helpen,dan verkopen ze de jurk gewoon door.

sterkte met de situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daartoe ben je verplicht, je hebt de jurk namelijk echt gekocht en van die koop kun je niet zomaar af.
Ik hoop voor je dat de jurk niet al vermaakt is, want dat zorgt ervoor dat zij de jurk nog aan anderen kunnen doorverkopen.
Neem zo snel mogelijk contact op met de winkel en leg uit wat er aan de hand is, hou de communicatie open en positief. Als ze begrip hebben voor je situatie kun je eventueel rekenen op coulance.
Misschien willen ze de jurk wel terugnemen.
Succes en sterkte met alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft de jurk niet gekocht, alleen een deeltje ervan (de aanbetaling).
Misschien dat ze voor alle ellende hun hand over hun
hart strijken,
Maar het zou niet raar zijn als ze toch een vergoeding vragen.
Het bedrijf moet natuurlijk ook blijven bestaan.
K.wens je in iedergeval sterkte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet je hem toch kopen kan je hem altijd
nog op maktplaats zetten.
12 jaar geleden
Je hebt een koopovereenkomst gesloten waarbij het voor de winkelier inherent is of jouw bruiloft wel of niet door gaat (sorry). Je zult de overeenkomst moeten nakomen. Een goed gesprek is uiteraard nooit verkeerd en altijd het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij niet logisch dat je het hele bedrag moet betalen. Je hebt namelijk een aanbetaling gedaan, en waarvoor? Om de kosten te dekken die gemaakt zijn voor jouw bestelling, en de kosten te dekken die nodig zijn als jij je jurk niet op komt halen. Het lijkt mij dus echt niet logisch dat je het helemaal hebt betaald. Naar mijn weten is een koopovereenkomst gesloten wanneer je hem totaal hebt betaald.

Zo heb ik bijvoorbeeld ringen besteld, op maat, eigen kleur ed. Ik moet deze nog betalen (heb dan dus geen aanbetaling gedaan) maar als ik zeg: laat die ringen maar zitten. Is er niks aan de hand. Zolang ik niks betaald heb, ben ik tot niks verplicht.

Jij bent niet verplicht om je jurk op te halen, dus niet te betalen. Je krijgt je voorschot alleen terug als je verzekerd bent en als het uitstel/verval van je huwelijk een geldige reden heeft (zie polis verzekering)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verklaar de minnen :\ Altijd makkelijk!