Hoe leg je uit hoe je een overslagrok moet aantrekken?

Voor een werkinstructie moet ik beschrijven hoe je een overslagrok moet aantrekken. Ik vind dit erg moeilijk. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.3K
Ivana
12 jaar geleden
Op deze foto wordt de rok de verkeerde kant op aangetrokken, maar misschien is de foto spiegelverkeerd.

Antwoorden (3)

Je neem een begin van de rok en houdt deze vast op ongeveer tweederde van de taille en met de andere hand wikkel je de rest van de rok over het beginpunt heen tot je aan het einde bent van de rok.
Hierna pak je beide linten en wikkel deze zo'n manier dat ze bij elkaar komen om ze aan elkaar vast te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord, al snap ik er niet veel van....
Ik dacht meer aan iets met je linkerhand achter je rug langs etc....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan ook,al komt het op hetzelfde neer,alleen heb ik andere hand geschreven,maar dit kun je ook vervangen door je linkerhand.
neem beide uiteinden van de tailleband in handen, zodanig dat de lap stof achter je langs loopt.
neem vervolgens het lint, en haal dat door het gaatje in de tailleband.
nu kan je het lint aantrekken tot de rok passend is.
de linten draai je vervolgens om je taille, en knoop je vast.
12 jaar geleden
Bij een rok hoort de rechterkant óver de linkerkant te vallen. Dat is het allerbelangrijkste. Dit, omdat de sluiting bij dameskleding van rechts naar links valt. Bij herenkleding hoort dit omgekeerd te zijn.
Als je dit in het hoofd hebt, vind je automatisch aan de rechterheup het gaatje waar de band doorheen gaat om via de achterzijde aansluiting te vonden met de band om die via de linkerheup daarmee te knopen of te strikken. Het wijst zich dan vanzelf.
Dus: houd de roklap achter de rug langs in beide handen. Ga met de linkerhand eerst naar de voorkant van het lichaam en rijg de band door het gaatje dat nu ter hoogte van de rechterheup zit. Deze band achterlangs halen en vastknopen aan de band die aan de andere zijde van de rok van rechts naar links er overheen is geslagen.