Hoe doffe leren jas weer kleur laten krijgen en glimmen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.1K

Antwoorden (6)

Je kan bij de schoenmaker vaak wel spulletjes krijgen voor het beschermen/herstellen van leer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inwrijven met ledervet en dan met zachte doek uitwrijven.

Toegevoegd na 44 minuten:
Nog een tip voor jou jas Urad n2 .
Ontzettend goed spul.
12 jaar geleden
Maak de jas eerst schoon met Stübben Zadelzeep, rond bakje verkrijgbaar bij ruitersportzaak. Pas als de jas weer droog is, vet je het in met blanke vet (bijvoorbeeld van Kieffer, ook bij ruitershop te krijgen).

Als het vet volledig is ingetrokken, vet je het nogmaals in.

Daarna opwrijven tot glans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de 4 in 1 lederreiniger van HG, reinigt en verzorgt het leer, prima prodikt, verkrijgbaar bij de drogisterij en supermarkt, je jas wordt weer als nieuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insmeren met olijfolie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon schoensmeer.