Hoe komt het dat mensen hun haren knippen en dat bij de meeste honden hun haren gewoon uitvallen?

Of is dat gewoon ijdelheid van de mensen en dat honden hun haren zelf helemaal niet kunnen knipen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Bij mensen valt het haar ook uit. Dagelijks verlies je zo'n 90 haren. En je haar knippen is niet altijd voor praktisch nut: het is afhankelijk van mode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Te lang haar vinden sommigen vies, en je bent met lang haar meer tijd kwijt om het te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het haar van mensen groeit meestal(à) in een serie die zo 2.6 .jaar groeit dus ja haar kan in die gevallen zo 2 5 jaar groeien ,maar ook slijten en dat maakt het nodig (wenselijk)dat het geknipt wordt. Dus bij mensen die een +_ groei hebben van 2jaar wordt het haar niet langer op het Hoofd gaat dat niet in alle serie's gelijktijdig en alle maal even lang of kort ,dus bijv boven op een groei van 3jaar en in de nek 5jaar .bij een hond ja ook daar grote verschillen per ras .maar de kort haren groeien kort ,dan een periode rust ,en dan er uit .zeker bij warmte enz . (à )er zijn mensen dat had je al bedacht onderwijl !waar die groei cyclus op hol is geslagen ,ja dat zijn de kale mannen ,die hebben al hun cyclussen doorlopen . Bij vrouwen staat de haar uitval vaak stil tijdens de zwangerschap (dus lekker dik haar )en na de bevalling komt het weer opgang en ja dan valt meestal uit maar na zo'n 11 maanden is het weer normaal . Ja er zijn honden waar Vd haren ook lang kunnen worden afghanen ,maar dat haar vervilt ,als je dat niet verzorgt .