Kan je een T-shirt 2 dagen achter elkaar aantrekken?

Of ruiken anderen dat, ook al ruik je zelf helemaal niks...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
9.8K

Het beste antwoord

waarom niet
als hij niet ruikt en er geen vlekken op zitten etc

vroeger ( sorry) droeg je minstens drie dagen hetzelfde ( en sommigen zelfs een hele week)
en niet iedereen stonk toen hoor!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik douche me elke dag kort en draag altijd een hemd onder mijn shirts. Daarom denk ik dat het makkelijk kan. Ik draag shirts een dag en hang ze dan op waarna ik een paar dagen later het zelfde shirt weer draag. Ik ruik zelf niets aan mijn shirts en heb nog nooit klachten gehad over de geur. Het bespaard iig wasbeurten en slijtage dus het milieu....

Toegevoegd na 48 seconden:
na 2 keer dragen gaan ze wel de was in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doe je met het hemd dat je onder je shirt draagt - gebruik je dat ook twee keer (na een paar dagen luchten), of gaat dat wel elke dag in de was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het ook met je eens. Zelf transpireer ik ook heel weinig, was mijn oksels 2x per dag en gebruik een normale deo. Als ik dat laatste vergeet, ruik ik mezelf echt wel, maar toch nog steeds heel weinig. Mijn partner die hierin altijd heel eerlijk is zegt ook dat hij bij mij nog nooit een zweetlucht heeft geroken. En ik draag mijn T-shirt dan ook wel meerdere dagen en was het omdat het anders smoezelig wordt niet voor de geur!
Ik doe het wel (en mijn man en kinderen ook), maar het hangt wel af van de temperatuur, en van wat ik die dag doe. En anders doe ik het een dag aan, hang het een dag te luchten en doe het nog een dag aan. Persoonlijk vind ik het grote onzin om alle kleding na één keer gedragen te hebben in de was te gooien. Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat dat iets heel erg Nederlands is, dat wij hierdoor ook veel meer was draaien dan de bewoners van de ons omringende landen. Als ik echt iedere dag wat anders aan moet trekken dan ben ik al snel door mijn garderobe heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is de persoonlijke hygiëne de laatste jaren een tikje doorgeslagen. Er wordt dagelijks gedoucht en kleren worden verschoond.
Na een zweterig dagje, zeker even verschonen. Daarnaast is het afhankelijk van de persoon. Sommige mensen hebben een sterkere lichaamsgeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet, zou ik zeggen.
Wanneer deze niet 'ruikt' en schoon is, vind ik dit geen probleem.

Er is echter één maar:
er zijn veel mensen die zichzelf niet ruiken, ofwel niet ruiken dat ze stinken. Ze zijn 'gewend' aan hun eigen geur en niet de noodzaak van verkleden 'ruiken'.
Misschien een ander vragen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger toen ik klein was jaren,jaren 60-70,hadden wij nog niet eens een douche, zaterdags in een teil met water,en de kleding die wisselde je maar 2x per week.
later veranderde dat allemaal wel,maar een shirt kun je rustig 2 dagen dragen,als je niet extreem zweet,maar ik ken ook mensen die het zelf niet eens ruiken als ze zweten,en die zouden wel eens een keer vaker kunnen wisselen.
maar meestal verwisseld een vrouw haar kleren toch iets vaker als een man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet? Ik draag mijn shirts met een hemd eronder en dan 2 dagen, en ik heb nergens last van! Het ligt er natuurlijk ook aan of je veel sport, dan ga je het eerder ruiken. Daarom gaan mijn sporttopjes meteen de was in. En als je een dag gesurvivalt hebt draag je die kleren ook geen 2 dagen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het erop wagen, je ruikt jezelf toch niet, :) maar het is toch heerlijk om na het douchen een "vers" Tshirt aan doen en je zeker te voelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal zou je denken dat dat moet kunnen, maar ik vind dat behoorlijk veel mannen een hele sterke lichaamsgeur hebben, en dan heb ik het niet over zweet. En dan ruikt een shirt daarna. Dat is gewoon niet fris. Dus bij mij mag iedereen een schoon shirt aan per dag. Alleen al vanwege de eigen lichaamsgeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, zo lang je hem nog niet rechtop in de hoek kunt zetten, niets aan de hand!
Nee, nou even serieus.
Ik denk dat het van vele factoren afhankelijk is of dit kan.
1. Weertype, bij warm weer zweet je eerder.
2. Soort stof, nylon (broeit) of katoen (neemt vocht op)
3. Hoe actief ben je, i.v.m zweetproduktie.
4. Lichaamsgeur en geur van zweet verschilt per persoon.
5. Algemene hygiëne, heb je gedoucht en heb je deo op?
6. Wat ga je doen die dag? Kom je veel onder de mensen?
Als ik naar mezelf kijk, heb ik soms een shirt één dag aan, b.v. als het warm is en ik heel actief ben geweest.
Maar als ik helemaal niet gezweet heb, dan draag ik het rustig nog een dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je dat kan heel goed maar het ligt natuurlijk wel even aan of je veel transpireert of niet,want zweet blijft in het textiel zitten en gaat muf ruiken,en als je aan de kleding denkt:kleding na 1 keer meteen weer wassen is eigenlijk nooit goed en anders als het kan op wolwasprogramma draaien,moet jij eens zien hoe de kleuren mooi blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, waarom niet?
Het ligt natuurlijk wel aan hoeveel je zweet. Ik vind ook dat mensen zich heel erg aanstellen met de hygiene de laatste tijd. het is een ramp als je 2 dagen niet doucht, je tanden eens niet poetst of geen deo gebruikt. Als het nou nodig is, oké, maar dat is het vaak niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf altijd schoonbent en gewoon deo gebruikt.. misschien wel een luchtje opgespoten hebt kun je een t-shirt gewoon nog een dag aan.. zorg wel dat je dan niet in vieze walmen hebt gezeten zoals (sigarettenrook, rook, chinees of patatlucht) en als je je shirt netjes terug legt kun je hem de volgende dag gewoon weer aan.. met een beetje deo en misschien wel een luchtje.. Zweetlucht krijg je erg moeilijk uit je kleding.. ookal alshet shirt gewassen is daarom raad ik iedereen aan om je elke dag te wassen.. of iniedergeval je oksels en een beetje deo op te doen!

Als je het shirt echt nog een 3de dag aanwilt kun je hem ook een half uurtje/ uurtje buiten hangen.. wind er door heen en je shirtje is weer net zo fris en fruitig als voorheen...