Hoe kom ik erachter hoeveel waterstofperoxide (hydrogen peroxide) er in haarverf zit?

In verschillende blond-varianten (tot en met donkerblond) zie ik bij ingredienten 'hydrogen peroxide' staan. Maar ook in de lichtbruine varianten.
Ik heb het idee dat die waterstofperoxide m'n haar erg uitdroogt... hoe kom ik erachter welke thuis-haarverf minder peroxide gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Antwoorden (1)

in haarverf pakjes zit een hoog percentage waterstof peroxide (h2o2). dit is zodat het ieder haartype kan kleuren. terwijl niemand hetzelfde haartype heeft. daardoor wordt je haar zo droog. ik adviseer je toch om je haar bij de kapper te laten kleuren, omdat zij de haarverf en het percentage waterstofperoxide kunnen aanpassen aan jouw haartype. mocht je toch zelf gaan kleuren verzorg je haar dan goed met een verzorgende shampoo, conditioner (geen cremespoeling. dat verzacht maar verzorgt niet!) en 1x per week een masker.