Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik erachter hoeveel waterstofperoxide (hydrogen peroxide) er in haarverf zit?

In verschillende blond-varianten (tot en met donkerblond) zie ik bij ingredienten 'hydrogen peroxide' staan. Maar ook in de lichtbruine varianten.
Ik heb het idee dat die waterstofperoxide m'n haar erg uitdroogt... hoe kom ik erachter welke thuis-haarverf minder peroxide gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

in haarverf pakjes zit een hoog percentage waterstof peroxide (h2o2). dit is zodat het ieder haartype kan kleuren. terwijl niemand hetzelfde haartype heeft. daardoor wordt je haar zo droog. ik adviseer je toch om je haar bij de kapper te laten kleuren, omdat zij de haarverf en het percentage waterstofperoxide kunnen aanpassen aan jouw haartype. mocht je toch zelf gaan kleuren verzorg je haar dan goed met een verzorgende shampoo, conditioner (geen cremespoeling. dat verzacht maar verzorgt niet!) en 1x per week een masker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding