Zijn zelfbruiners alleen voor vrouwen of ook voor mannen?

En wat zijn de voor en -na delen.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (6)

Voor beide uiteraard. Voordeel is dat je snel bruin lijkt. Nadeel is dat het niet gezond is voor je huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is er slecht aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfbruiners zijn minder schadelijk dan de zonnebank of zelfs de zon zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet zijn zelfbruiners niet schadelijk omdat ze, anders dan echte zon, niet diep in de huid trekken. Maar in de laag die zichzelf regelmatig vernieuwd. Daarom moet je ook regelmatig smeren anders ben je vrij snel je kleurtje weer kwijt. Maar behalve dat je huid er wat droog van wordt en je een extra vochtinbrenger zou moeten smeren, kan 't echt geen kwaad.
Zelfbruiners zijn er voor iedereen die een gezond tintje wil hebben, man of vrouw. Voordeel is dat je niet uren in de zon hoeft te liggen bakken om een mooi kleurtje te krijgen, nadeel kan zijn dat het afgeeft op je bedden- en ondergoed, en als je je armen en benen niet goed scrubt, met name ellebogen en hielen, dat het daar donkerder wordt (wat je kunt oplossen door het voor die plekken te mengen met een beetje bodylotion).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groter zullen je pigmentvlekken er niet van worden, en donkerder lijkt me ook niet, op een lichte huid zie je het nl. beter dan op een donkere huid. Als ik jou was zou ik een goedkoop merk proberen (Kruidvat eigen merk of zo), en kijken hoe het uitpakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan.
Voordelen ...
Zelfbruiners kleuren de oppervlaktelagen van de huid, zonder echter de natuurlijke afweermechanismen van de huid aan te tasten. Op die manier waarborgen ze een min of meer bruine teint, zonder dat er sprake is van huidverdikking of productie van melanine (het pigment dat de huid haar kleur bezorgt), de twee verschijnselen die verantwoordelijk zijn voor het bruinen. Ze bieden dan ook het voordeel dat ze je het hele jaar door een bruin kleurtje bezorgen zonder de huidveroudering te versnellen of de kans op huidkanker te verhogen.

Maar ook nadelen
De term "zelfbruiner" is misleidend, want van echt bruinen is hier eigenlijk geen sprake. U mag er dan ook niet van uitgaan dat u gebruind bent - en dus beschermd tegen de zon - als uw huid getaand is door gebruik van een zelfbruinende crème. '

Ook mannen kunnen zelfbruiners gebruiken, maar hoe het dan zit met het haar op armen en benen, dat is een andere vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb t ook 1 keer gekocht. Nou ik leek wel een wortel.

Ik was er niet blij mee in ieder geval.

Dofa

Toegevoegd na 3 minuten:
Bruin is uit volgens outsiders die het erg goed schijnen te weten wat in is en wat uit is.

Tja daar kun je zelf een mening over hebben denk ik dan.

Ik vind zelf zonnebankbruin niet om aan te zien.
Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het een keer gebruikt, maar ik vond de kleur niet mooi. Het was een heel gedoe om het gelijkmatig op te smeren. En toen bleek ook nog dat het niet gelukt was: streperig, vlekkerig.
Voor mij niet weer! geef mij maar echte zon en een bleke huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 jaar geleden heb ik voor het eerst een zelfbruiner gekocht. Had ik dat maar vele jaren eerder gedaan, had ik niet vele lentes met die witte benen gelopen! Ideaal! Ik gebruik het alleen op mijn benen omdat die moeilijk slecht bruin worden. Armen en hals kleuren wel.

Voor mij is Garnier het beste merk. Het nevelt, smeert makkelijk uit en de kleur is natuurlijk.

Voordeel: al een beetje kleur als je voor het eerst in een rok of korte broek verschijnt, niet uren in de zon hoeven zitten, die bovendien ook nog eens schadelijk is voor je huid.
Nadeel:
1. je moet het regelmatig opbrengen. De eerste dagen elke dag en daarna 2x per week. Maar als de zomer is gevorderd hoeft het niet meer, want dan heeft de zon toch wel "zijn werk" gedaan.
2. Het kost geld, de zon is gratis
En ja, natuurlijk is het ook voor mannen!

Tip: koop het in het najaar, dan zijn ze in de winkel afgeprijsd!