Waarom doet het zeer al je schuim in je ogen krijgt?

En dan vooral shampoo-schuim.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

In shampoo zit een reinigingsmiddel om je haren schoon te maken. Dit zorgt ervoor dat shampoo gaat schuimen en het vuil uit je haren gespoeld kan worden. Daarnaast zitten in shampoo ook geurstoffen, kleurstoffen, conserveringsmiddel en water. Met name reinigingsmiddelen, maar soms ook de conserveringsmiddelen (middel om shampoo goed te houden) zijn prikkelende stoffen.

Je oog is bekleed met gevoelig slijmvlies. Als die prikkelende stof van shampoo in je ogen komt, doet dat dus pijn. Baby-shampoo of shampoo speciaal voor kinderen bevat vaak veel mildere reinigingsmiddelen. Hierdoor prikt het minder in je ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat de fout in met het shuimen komt door het reiniginsmiddel. Die bruine slijmerige smurrie die voor de schuim zorgt die de consument wilt zijn reinigt werkelijk helemaal niets...

Andere antwoorden (2)

Zeep is een base. Een zwakke base, maar toch.
Dat prikkelt de gevoelige zenuwen rond het oog.
Zelfs nog een tijdje als de zeep verdwenen is.
AWM
14 jaar geleden
ja dat prikt afgrijselijk he?
In shampoo zit een reinigingsmiddel om je haren schoon te maken. Dit zorgt ervoor dat shampoo gaat schuimen en het vuil uit je haren gespoeld kan worden. Daarnaast zitten in shampoo ook geurstoffen, kleurstoffen, conserveringsmiddel en water. Met name reinigingsmiddelen, maar soms ook de conserveringsmiddelen (middel om shampoo goed te houden) zijn prikkelende stoffen.