Hoe krijg ik deze rits weer los?

Zoals jullie op de foto kunnen zien is er iets mis met mijn rits, waardoor ie niet meer open wil. Hoe los ik dit precies op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
28.4K

Het beste antwoord

Probeer eens op de plek waar het stagneert, de ijzertjes weer in "model"te drukken met je duim en wijsvinger(beetje moeilijk te omschrijven). Lukt dit niet, probeer dan eens open te ritsen tot de bewuste plek, en dan voorzichtig zowel de linkerkant als de rechterkant naar boven te wrikken. En check dan meteen of er aan de binnenkant een stukje stof is "meegeritst", zo ja, maak dat dan meteen los. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een beetje kaarsvet doet dan wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk zit aan de binnenkant een stukje stof van je jas ertussen...
haal dat er even tussen uit, dan gaat hij vast weer open ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn flinke minners bezig op deze vraag. Maar je antwoord is gewoon prima en van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, dacht ik ook aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een plus
Als kaarsvet zoals Wilma zegt niet helpt, dan ben ik bang dat het pinnetje in het lipje van de ritstrekker kapot is.

Dat ding die de rits tegen elkaar aanduwt (waar je aan trekt), daar zit een soort 'pinnetje' in. Als deze kapot is, kan de rits niet meer omhoog of omlaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie inderdaad dat de ritst scheef dicht is gedaan,die krijg je zo niet meer naar beneden.Het enigste wat je kunt doen is(er moet toch een andere in)beneden waar de rits stopt even los halen dat ijzeren pennetje weg halen dan de rits los trekken ,opnieuw de rits dicht doen en dan beneden vast zetten met ijzergaren zodat de rits er beneden niet af kan vallen.Kost je geen nieuwe rits.Lukt het niet moet je toch zowiezo een nieuwe .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen stof tussen zit, maar de rits gewoon klemt, kun je ipv kaarsvet ook een stukje zeep gebruiken om de tandjes in te smeren, dat wil nog wel eens helpen