Wat is een vaak voorkomend bestanddeel in eau de toilette?

Mijn vriend koopt regelmatig verschillende soorten (dure) eau de toilette. Maar ik vind die geuren allemaal erg veel op elkaar lijken. Wat zou nou dat typische bestanddeel zijn dat veel wordt gebruikt in de basis van zo'n herengeurtje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Wat veel in herengeuren gebruikt wordt is: Musk, Sandelhout, Dennen en kruiden.

Iedere geur heeft weer meer van het een dan van het ander. Daarnaast worden er ook wel bloemen gebruikt en ook vanille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het meest voorkomend bestanddeel is water en daarnaast alcohol.

Verder zijn er zeer veel geuren die erbij betrokken zijn, wel meer dan duizend.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat het beoordelen van parfum lastig maakt is dat de geur op elke huid anders kan ruiken en ook in de tijd steeds andere geuren afgeeft. In bijgaand artikel wordt dat ook aangegeven.

Daarnaast hangt het ook af van de neusreceptoren in je neus wat je ruikt en hoe je de reuk interpreteert. De een zal veel meer nuances kunnen ruiken dan een ander.

Een mooie roman over dit onderwerp is Het Parfum van Patrick Süskind. Aanrader.

Toegevoegd na 35 minuten:
Verder is een veel voorkomend bestanddeel musk achtige stoffen. Bijgaand de chemische afbeelding van de synthetische versies hiervan. De goedkope parfums bevatten vaak synthetische geurstoffen. De duurdere vaak ook natuurlijke etherische oliën. Die zijn lastiger en duurder om te winnen, vandaar het prijsverschil.