Waarom kan een flatlander niet eten?

. . . . . . . . . . . . .Wij zijn zo bezig met meer dimensies dan drie, maar minder dimensies is al vreemd en interessant genoeg...

Zie de link...

En wie kan mij vertellen waarom een flatlander niet kan eten?

http://www.youtube.com/watch?v=BWyTxCsIXE4

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hm kun je ff uitleggen wat een flatlander is, want ik heb niet het idee dat je een van de wikipedia-opties bedoelt: http://en.wikipedia.org/wiki/Flatlander
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee dat is het niet.. zie de link... Het is een denkbeeldig personage dat in maar 2 dimensies leeft... dat is het eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt de link bij de trefwoorden ingevuld, dus deze werkt niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb de link aangepast nu.. sorry...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heeft dit met wiskunde te maken? Er is toch een speciale categorie voor raadsels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jawel twee of drie dimensies...
En het is geen raadsel, Martijn...

Het beste antwoord

Ik krijg een 404 op die pagina, maar...

Een flatlander kan niet in de klassieke zin eten omdat een spijsverteringskanaal zoals wij dat hebben het hele lichaam doorloopt, en dit bij een puur tweedimensionale entiteit zou betekenen dat deze door midden gesneden zou worden.

De flatlander zou er veel beter aan doen een soort mechanisme te ontwikkelen om een opening te creëren waarin voedsel opgeslagen kan worden, deze weer sluiten, en dan langzaam absorberen, en voor ontlasting ook zo'n opening. Dus met een soort van poort-mechanisme lost het probleem zichzelf (bij wijze van spreken) op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klopt 10 puntjes...
heel goed...