Als je de ouderwetse handgemaakte voetballen hebt (en andere soortgelijke), dan wel.
Als je een bal of bol hebt uit één stuk, dan niet.
6 jaar geleden
De theoretische wiskundige bol is 1 punt dik. Het probleem van een wand waarvan de binnenkant een kleinere doorsnede heeft dan de buitenwand is er niet.

Wat wel een probleem is, is dat de binnenwand door de buitenwand heen moet om aan de buitenkant van de bol te kunnen komen.

En dan ligt het aan je voorwaarden : is dat toegestaan, dan kun je de bol binnenstebuiten keren. Is de wand echter nergens doorlaatbaar, dan kan het niet.