kan het zijn dat mensen anders spreken dan wij horen?

als ik ja zeg hoort de ander meschien nee maar nee betekent voor hem ja

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals een Griek bedoel je?
TurfGraver
7 jaar geleden
En als die ander nee zegt wat voor hem ja betekend hoor jij ja? Dat bedoel je? (Als je hier nu nee op antwoord, bedoel je dan ja?) ^_^
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wacht effe turfgraver, dus als ik nu ja zeg tegen de vraagsteller zeg weet hij dan of ik ja bedoel of denkt hij dat ik nee gezegd heb? met andere woorden is ja hier ja en nee nee maar alleen op deze vraag of geldt dat dan voor alle vragen, of is er een code woord die zegt dat ja nee is en nee ja?
TurfGraver
7 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is dat ja, er is een codewoord. Of bedoel je nee, er is geen codewoord, want als je het codewoord niet hebt geroepen, dan is nee toch nee, of is ja dan toch stiekem nee?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is wiskunde soms het codewoord?
TurfGraver
7 jaar geleden
Nee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja Maar wat nou als jij het antwoord als 'nee' leest...

Antwoorden (1)

Dit is zeker mogelijk. Dit ligt gewoon aan wat jij aangeleerd hebt. Als jij als kind alleen maar blootgesteld wordt aan het woord nee in de betekenis ja. Dan zul je niet beter weten dan dat nee ja betekent.