Welke van deze twee betekent groter en welke kleiner < >?

Als je wilt zegen dat de linkerkant kleiner is dan de rechter kant welke gebruik je dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
2.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kleiner < Groter
Groter > kleiner. Als je bijvoorbeeld 2 nummers hebt, en niet weet welke welke betekend, teken dan een pacman. Hij heet altijd het grootste getal dus bij
2 en -2 een >.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je goed naar het teken kijkt, kun je het zien. Waar zit het (verticaal) "kleine" eind, en waar het "grote"?

Antwoorden (2)

Als de punt naar links wijst dan geeft dat 'kleiner' aan, en wijst de punt naar rechts dan betekent dat 'groter'.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onder het teken kan trouwens ook nog een streepje staan zodat er een = wordt gevormd. En dan betekent het 'kleiner dan of gelijk aan' dan wel 'groter dan of gelijk aan'.
7 jaar geleden
stel: 3 < 4 dan staat er 3 is kleiner dan 4 je kunt van het teken < een k maken
dan betekent > dus groter dan

Toegevoegd na 6 minuten:
8 > dan 5, de grootste opening zit aan de kant van het grootste getal.

Met deze ezelsbruggetjes moet het lukken om het te onthouden en misschien zie je nu ook de logica ervan in het tekentje.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ven het teken < kun je de k van kleiner maken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
De k van kleiner! Dat moet je er wel bij zeggen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ik zie het, bedankt, heb er bij gezet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Had ik in mijn antwoord en ik heb het verwijderd, omdat ik ook ezelsbruggetje schreef.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook nog: van de > kan je een G maken.