Wat betekent het als iemand 05'04'' lang is?

Toen iemands lengte werd aangegeven, stond er 05'04'' . Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

5 foot plus 4 inch = 1,6256 m.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Met http://www.miniwebtool.com/feet-and-inches-to-cm-converter/?feet=5&inches=4 berekend? Of heb jij er een methode voor om dat uit je hoofd te kunnen?
gvrox
10 jaar geleden
Wat maakt dat uit, Amadea ? Op een rekenmachine is het ook zo uitgerekend 5*12+4 is 64 inch, en dat maal 2.54 om centimeters te krijgen.
Amadea
10 jaar geleden
Wat dat uitmaakt is dat je de vraagsteller en iedereen die de vraag en antwoorden leest daarmee kunt leren hoe zo'n code om te rekenen is. Zonder informatie daarover leert niemand er wat van!
gvrox
10 jaar geleden
Vraag dan gewoon "hoe reken je dat uit ?"
Amadea
10 jaar geleden
Als daar geen antwoord op komt weten we nog niks. Door alvast een methode aan te reiken heb je tenminste alvast één manier om aan het antwoord te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een foot is ongeveer 30,5 cm. 5 feet is dus 5x30,5=152,5 cm. Een inch is ongeveer 2,5 cm, dus 4 inch=10 cm.
Opgeteld: 1, 625 m.
gvrox
10 jaar geleden
De vraag is wat 05'04" *betekent*, en dat antwoord is gegeven. De vraag was niet hoeveel dat in (centi)meters is, maar dat geeft koosknip ook (en het lijkt me ook wel logisch dat vraagsteller dat ook wilde weten). Een uitleg hoe je dat uitrekent zou niet mistaan maar is niet noodzakelijk (en is ook snel te googlen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vragensteller weet heel goed hoe je internet kan gebruiken. Kennelijk was deze niet op de hoogte van het andere maatsysteem. Nu wel. ;)