Hoe groot is de kans dat je de hoofdprijs in de oudejaarsloterij wint?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K

Het beste antwoord

Als je het afrondt tot op 5 cijfers achter de komma, dan is de kans NUL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens SonjaD hierboven is de kans 0,00002%. Dat zijn maar 5 cijfers achter de komma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SonjaD heeft het mis, reken maat na zij zit een cijfer, een komma fout...
itsme
14 jaar geleden
als ik het nareken: 5.000.000 x 0,00002% = 1 niet dat de kans daar groot van wordt...

Andere antwoorden (5)

300 keer kleiner dan de kans dat je binnenkort door een vrachtwagen wordt geschept. Of anders geformuleerd: de kans dat je deze maand de hoofdprijs in de Staatsloterij wint is even groot als de kans dat je binnen 116,8 seconden tengevolge van een ernstig verkeersongeluk om het leven komt. Pas je wel op als je straks naar buiten gaat?
14 jaar geleden
Er worden 5000.000 loten verkocht begreep ik, dus je kans is 1 op de 5.000.000 ook wel 0.00002%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Alterego;

Kleiner dan de kans door de bliksem te worden getroffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen lot koopt heb je 100 procent kans op een 'eigen geldje'. Dat is de grootste winstkans. Statistisch leveren alle andere mogelijkheden altijd verlies op. Want de organisatie van de loterij maakt kosten en draagt af aan de staat of goede doelen.
Het is vrijwillig belasting betalen of giften geven, als je het geheel beschouwd. Een (zeldzaam) individu heeft mazzal en dat feit zorgt ervoor dat je volgende maand weer netjes betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met deze vraagstelling : 50 %. Ofwel win je de hoofdprijs of niet. Als de vraag zou zijn: wat is de kans op een prijs, dan is de kans heel wat kleiner.