Hoe kan ik getallen onder de deelstreep naast de deelstreep krijgen? (zie toelichting)

Ik heb een formule met de vorm: A=B/(C * D) en ik wil die ombouwen naar een formule waar in ieder geval in staat: A= (B/C). Waar komt die D dan nu te staan, zodat de formule nog steeds klopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.8K

Het beste antwoord

Zie plaatje:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Simpel. Dit begrijp je als je de formule anders schrijft.
Uit gewerkt krijg je A= B/CD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PRoficiat.
Je moet dan het deel links en rechts van het =-teken vermenigvuldigen met D. Dan komt er te staan: A*D = B / C. De D wegwerken kan niet.