Als ik in mijn rekenmachine moet intypen: (2+2ln(x)) / x dan krijg ik niet de formule die in het antwoord boek staa?

moet je dit op een andere manier intypen? net zoals bij een log grafiek, daar moet je het delend intypen ofzo??
weet iemand dit

groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1K

Antwoorden (2)

Ik denk dat je bedoelt dat een rekenmachine standaard met 10_log werkt.

Dus als je in een rekenmachine schrijft log(1000) dan geeft ie als antwoord: 3, aangezien 10^3=1000.

Als je bijvoorbeeld 2_log(x) wilt, dan schrijf je log(x)/log(2).

Je rekenmachine doet dus 10_log(x) / 10_log(2), wat dus 2_log(x) is.

ln(x) is gewoon e_log(x), wat je gewoon in kunt voeren als ln(x). Mocht die functie er om de één of andere reden niet op zitten, schrijf je dus log(x) / log(e).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het tussen de '2' en de ln een '*' te zetten. Om aan te geven dat het een vermenigvuldiging is en dat '2ln' niet de naam van een functie is.