wat is het woord voor data zoals 9-10-11 of 9-11-9 of 10-9-8 enz?

hoe noemt men dat en hoe vaak komt het voor per jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Daar is geen stadaard woord voor. Men noemt het wel een exclusieve datum of unieke datum. Gelieft bij trouwdagen.

En hoe vaak het per jaar voorkomt is vooral afhankelijk van het jaartal. 10-11-12 kan uiteraard alleen volgend jaar voorkomen. Na 2013 kan je voorlopig geen opvolgende data meer creëren. 11-12-13 wil nog, maar 11-12 in 2014 niet. Echter dan kan je het weer aanpassen als 1-4-14 en 1-5-15 etc.

Er is wel 1 naam voor een hele unieke datum, en dat is de palindroomdatum. 20-02-2002

Die kan je dus ook van voor naar achter lezen en is erg uniek. Voor de volgende palindroomdatum moet je even wachten. Dat is 30 maart 3003. Die komt dus 1x in de duizend jaar voor.
etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn toch niet de enige palindroomdata...? Zo was er dit jaar bv. 11-02-2011.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard is dat er ook een. Ben niet duidelijk genoeg geweest, ik doelde op de mooie data, die makkelijk te onthouden is. 2x hetzelfde noemen. 2002-2002 De favoriete "bruiloftdata" doelde ik op.
Maar je hebt gelijk.