als je op je wiskunde examen op een vraag een goed antwoord geeft, maar een andere berekening hebt gebruik word dit dan goedgerekend?

of krijg je dan maar een aantal punten voor alleen het antwoord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
7.5K

Antwoorden (6)

Nee, je zal bij een correcte berekening met het bijbehorende goede antwoord alle punten krijgen. Soms zijn er bij vraagstukken nu eenmaal meerdere manieren om tot het juiste antwoord te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kijken wel naar het antwoord, maar het meeste naar je berekening. als je bijvoorbeeld voor een vraag 10 punten kan krijgen, kan je er 8 voor je berekening krijgen en 2 voor je antwoord. Als hun je berekening niet goed vinden krijg je dus bijvoorbeeld maar 2 punten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je berekening begrepen wordt tellen ze het denk ik wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 jaar geleden mijn examen gedaan, ik kreeg punten voor de berekening. Als je het bijvoorbeeld via een bepaalde formule hebt gedaan krijg je bijv. 1 punt heb je het antwoord goed 1 punt enz. Waarschijnlijk een goeie tip kijk naar vorige examens en de antwoorden dan weet je waar je dus punten voor krijgt (ik deed overigens havo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de berekening correct is (je dus niet met een onzinberekening toevallig op hetzelfde antwoord komt) wordt het goedgerekend.

De enige uitzondering is als in de vraag expliciet staat dat je een bepaalde soort berekening moet gebruiken. Dan heb je de opdracht gewoon niet uitgevoerd als je het anders doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
van mij een plus, zo te zien heb je een minnaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij ook het meest logisch.
waarom die minnen?
ja, dat moet.
juist antwoord is een juist antwoord.
als het toch foutgerekend is moet je het vragen aan je leraar(es) waarom het niet klopt.
als dat bij mij voorkomt is dat altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry voor het commentaar maar een examen is waarschijnlijk anders dan de toetsen die jij maakt?