Toen de Europese immigranten naar de Verenigde Staten emigreerden, hebben ze zich toen vermengd met andere Europese immigranten? groetjes

of zijn ze altijd bij hun eigen landgenoten gebleven? (met vermengen bedoel ik dat bv iemand van een bepaald Europees land kinderen heeft gemaakt met bv iemand van een ander Europees land)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteindelijk wel, maar in eerste instantie zijn veel Europese immigranten aan hun eigen groep blijven hangen, en sommige van die groepen zijn nog steeds herkenbaar. Dit geldt sterk voor Italiaanse en Ierse immigranten.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Het geldt ook voor veel Nederlandse immigranten. Er is zelfs een Nederlands College in Sioux. Het telt ruim 1400 studenten met een Nederlandse achternaam. Zij spreken allen, met een Amerikaans accent, goed Nederlands. Hun (voor)ouders zijn binnen de eigen kring getrouwd.
Het Dordt college choir stond onder leiding van Dale Grotenhuis en na zijn overlijden al weer een paar daar door Benjamin Kornelis die nog vloeiend, haast accentloos, Nederlands spreekt.

Andere antwoorden (1)

Elke immigrant kiest zijn eigen weg.
Sommigen zijn bij hun eigen landgenoten gebleven.
Sommigen hebben ze zich vermengd met andere Europese immigranten
Sommigen hebben ze zich vermengd met aanwezige immigranten.
Sommigen hebben kinderen gemaakt bij hun eigen landgenoten.
Sommigen hebben kinderen gemaakt bij andere Europese immigranten
Sommigen hebben kinderen gemaakt bij met aanwezige immigranten.
En wat er nog meer mogelijk is.
Reddie