Als een positron en een elektron op elkaar botsen, ontstaat er naast een z-vectorbosom dan ook nog een ander deeltje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, er ontstaat geen ander deeltje.
En een reactievergelijking opstellen is precies wat je moet doen.
Dan zie je dat de massa energie van een elektron plus een positron te weinig is om een Z-boson te creëren.
Die extra energie moet dus gezeten hebben in de (kinetische) energie van elektron en positron.
Dus ...
Reddie
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er onstaat een Nucleus pukleus aka Atoom Explosie aka boem knal?.

Voor mods / admins (deze info is vzn Wikipedia)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Op welke Wikipedia-pagina is dit antwoord precies gebaseerd? Wat is de volledige URL daarvan?
Antoni
7 jaar geleden
Ik heb voor dit antwoord overigens geen duimpje omlaag gegeven. Dat hebben anderen gedaan.