NEWTON VOORSPELDE EINDE VAN DE WERELD IN 2060
Newton voorspelde einde van de wereld in 2060
17 JUNI 2007 DOOR ADRIANUS V 36 REACTIES
Volgens de beroemde Engelse natuurkundige Isaac Newton (1643-1727) zal de wereld in 2060 vergaan. Aldus een brief van hem uit 17041 die vanaf morgen tot 17 juli in Jeruzalem in de Jewish National & University Library (JNUL) tentoongesteld zal zijn, samen met een serie manuscripten onder de naam “Newton’s secrets“. De manuscripten geven inzicht in Newton’s ideeën over alchemie, Bijbelse interpretaties, de architectuur van de Joodse tempel én de Apocalyps. In de brief uit 1704 past Newton een soort van exegese toe op het Bijbelboek van Daniël en komt hij tot de conclusie dat de wereld 1260 jaar moet eindigen ná het jaar 800, het jaar dat met de keizerskroning van Karel de Grote het Heilige Rooms Rijk in West-Europa begon. Ook zonder zakjapanner kunnen we zien dat dat leidt tot 2060. We moeten dus nog 53 jaartjes geduld hebben voordat we weten of Newton het bij het rechte eind had of niet. Als ik alle rampspoed om mij heen zie denk ik dat hij wel eens gelijk kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, toevoeging: hoewel hij een wetenschapper is, is hij ook zeer geïnteresseerd in de bijbel, en dan vooral de verborgen symbolen en 'het laatste oordeel'(einde van de wereld). hij onderzocht dan ook allerlei symbolen, verhalen en oplossingen.
Reddie
11 jaar geleden
Jullie hebben het allemaal fout. De wereld vergaat nog dit jaar, op 23 december meen ik. ;-)
Er hebben zoveel mensen het einde van de wereld voorspeld, al deze voorspellingen moet je met een paar eetlepels zout nemen. Echter, de zekerheid van het wel of niet heb je nooit. Maar ook ik kan zomaar een wilkeurige voorspelling doen: Bv: Oranje wint het EK.. Tja de kans is gewoon aanwezig dat we wel eens zouden kunnen winnen. Newton kon die voorspelling makkelijk doen, wetende dat het een ver van zijn bed show was, en hij het toch allemaal niet zou gaan meemaken(wat heet, verre van dat;)) Wat ik bedoel is dat 2060 destijds nog zo verweg was, dat hij misschien dacht dat we nooit zolang zouden doorleven(met alle religieuze gedachtes ect etc)

Wel geef ik toe dat we er hard naar op weg zijn om die voorspelling uit te laten komen als mens zijnde, echter ik persoonlijk denk dat we het jaar 2200, om maar even wat te noemen, nog wel als mens zijnde zullen halen op de voet die we nu nemen.