Ik heb het afgelopen half jaar af en toe gerookt ivm spanning.Ik ben nu gestopt. Ik moet over 2 weken naar de tandarts, zou deze er wat over zeggen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Er gaat iemand mee die dit niet mag weten, vandaar ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ps. zou de tandarts geloven als ik zeg dat het ligt aan dat ik veel koffie en thee drink? :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (10)

Haha nee tuurlijk niet, en anders so what.. het is je tandarts maar :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je wat meer tandsteen hebt dan andere keren kan hij of zij daar wat over zeggen want roken is niet bevorderlijk voor je tanden ze worden er bruin van

trouwens roken om de spanning te verlagen is een fabeltje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens is dat inderdaad een fabeltje. Maar als je rookt maak je dopamine aan waardoor je je goed voelt en dat overstemt je stress (zelfde stof zit ook in chocola en in "stoppen-met-roken-medicatie").
welnee... waarom zou hij.... en van af en toe een sigaret, vallen je tanden heus niet uit je mond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je tanden goed hebt gepoetst, is de kans klein, tenzij je tandvleesproblemen hebt, dat kan veroorzaakt worden door roken, je kan toch tegen diegene die mee gaat zeggen dat je liever alleen naar de behandelkamer gaat, blijft hij of zij maar even in de wachtkamer wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is er wel; Als ik bij de tnadarts zit krijg ik regelmatig vragen over mijn eet/drink patroon vanwege tandverkleuringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste plaats zul je vanzelf merken of de tandarts er iets over zegt of niet, maar ik vind het jammer dat je er zo instaat. Jij moet toch verantwoording kunnen nemen voor het feit dat je wel of niet rookt. Ik hoop dat deze stoppoging succesvoller zal zijn dan de vorige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat hij er iets van zegt, mocht hij het uberhaupt
merken
en als je oud genoeg bent om te roken dan ben je zeker oud genoeg om alleen naar de tandarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vrouw rookt al 40 jaar en heeft spierwitte tanden.
Daarnaast heb je de wet op de privacy en dokters zwijgplicht.
Je zit helemaal goed. Niets aan't tandje (sorry handje).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spierwitte tanden? zeker laten bleken hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sperwit, dat klopt. En niet laten bleken. Goed poetsen man...
De kans dat hij het echt ziet dat het van het roken is, is erg klein. Een vriend van mij is mondhygiënist en weet niet dat ik rookte. Toen hij mijn gebit nakeek, zei hij: 'Je kan wel zien dat je niet rookt.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat een tandarts vraagt of je rookt of veel koffie drinkt i.v.m verkleuring tanden......maar dat maakt toch niet uit, ik neem aan dat jij alleen in de stoel ligt en niet iemand mee naar binnen neemt om je handje vast te houden.
Om te voorkomen dat de tandarts iets over je verkleurde tanden zegt, kan je je tanden eens poetsen met citroen of met zout...dan worden je tanden witter en gaat de aanslag weg.