waar is dit oude gereedschap voor?

komt van een groningse boerderij .
met opschrift schnell auf

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
1K
Antoni
7 jaar geleden
Beschrijf het gereedschap eens wat uitgebreider. Zitten er haken aan? Kan je er iets mee vastsklemmen? Hoe ver kan je de delen draaien ten opzichte van elkaar?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt me een oude rietbindersklem die om gebruikt werd om koren op te binden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan je er een lengte bij geven?
Antoni
7 jaar geleden
@gerrit5, kan je s.v.p. reageren op onze vragen en meer informatie geven? Dank je wel, alvast.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat het een bandenoplegger is vanwege schnell auf.
Op de site van museum Rotterdam (https://museumrotterdam.nl/collectie/geavanceerd-zoeken) zijn heel veel gereedschappen te vinden, maar ik heb deze er niet bij gezien.
Je kan ook een mail met foto naar info@museumrotterdam.nl sturen en wie weet helpen ze je daar verder

Antwoorden (1)

ik denk dat het een hoefmes is,
dat wordt gebruikt om hoeven van paarden en koeien te kappen(snijden) en de onderkant en binnenzijde van de hoef schoon te krabben, voornamelijk gebruikt door dierenarts of hoefsmid