Wordt de Biel Mean Time nog door iets of iemand gebruikt?

In 1994 lanceerde Swatch de Swatch internettime, een universele tijdsaanduiding waarbij een dag in duizend "beats" verdeeld wordt (1 minuut 26,4 seconden). Dit systeem kent geen tijdzones en is gebaseerd op de Biel Mean Time. Biel is de vestigingsplaats van Swatch.

7 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Nee, de Biel Mean Time wordt niet meer gebruikt. Het is een verouderde tijdzone die in 1911 werd gebruikt in het gebied rond Biel, Zwitserland. Tegenwoordig wordt de Centrale Europese Tijd (CET) gebruikt in het gebied.
Bronnen:
4 maanden geleden