Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor dient het "slangetje" in een aansteker?

Hiermee bedoel ik het witte slangetje wat je ziet in een transparante sigaretten aansteker.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
910

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Die zorgt door capillaire werking dat het vloeibare gas bij het spruitstuk komt, bij de vlam dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar waarom heeft hij dat nodig?? de druk moet toch voldoende zijn om de gasdampen naar het spruitstuk te laten gaan?
Dat is geen slangetje, maar een staafje van kunststof met microscopisch kleine gaatjes. Dat onderdeel zorgt ervoor dat alleen gas het spuitmondje kan bereiken en geen vloeistof. Zonder dat onderdeel zouden er steekvlammen uit je aansteker kunnen komen als je hem tijdens gebruik niet helemaal recht op houdt. Met alle gevolgen van dien.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets dacht ik dus ook. Alleen ik denk dat het ervoor is dat als je hem op ze kop houd er geen vloeibaar gas uit komt, aangezien in je ook een een propaanflesje moet vullen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding