Wat gebeurt er precies, met signaaltjes, als je verbinding maakt met een draadloos netwerk?

Wat gebeurt er stap voor stap wanneer ik verbinding maak met een draadloos netwerk. Hoe gaat dat in zijn werking?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

Je vraag is een beetje vaag. Als je in wikipedia kijkt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi krijg je al de nodige informatie; meer specifiek over signaaltjes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wifi-MAC-laag . Is dat wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een netwerkverbinding (draadloos of niet), maakt gebruik van de ethernettechnologie en bestaat uit verschillende lagen. Ethernet verpakt data in kleine pakketjes, frames. De applicatielaag, transportlaag en netwerklaag vormen samen een IP-pakketje. Deze IP-pakketjes worden dus ook door je computer en het draadloze acces point gebruikt om met elkaar te communiceren (bij het verbinding maken).

De volgende laag, de Data-link-laag beschrijft hoe deze pakketjes op het fysieke netwerk verstuurd kunnen worden. Bij een draadloos netwerk heet dat Wi-Fi.

De eerste laag tenslotte, de fysieke laag is het medium dat gebruikt wordt om de data te verzenden. Bij een bekabelde verbinding kan dat UTP, glasvezel, .... zijn. Bij een draadloze verbinding is dat uiteraard altijd 'de lucht'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De "opbouw" is:
Fysieke laag
Datalink laag
Netwerklaag
Transportlaag
Tot hier is het netwerkgedeelte
Persentatielaag
Applicatielaag
Zijn niet echt afhankelijk van ipv of ipv6
Dus eigenlijk de eerste vier maar