Waarom zijn sommige horloges zo (extreem) duur? En wat is de reden dan mensen zo'n dure willen hebben?

Ik zag pas op het nieuws een horloge dat maar liefst 45.000 euro koste en ik vraag me af waarom dat dat zo duur is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een reactie omdat ik het eigenlijk niet zo goed weet maar toch een poging wil wagen! Ik denk da je horloges goed kunt vergelijken met andere sierraden als een ketting. Horloges worden ook vaak van zilver of ande duur spul gemaakt, en zijn denk ik daardoor zo duur. Mensen dragen dut omdat ze het mooi vinden, anderen willen de tojd bij zich dragen, en wee anderen vinden het slechts een symbool voor status. Dit denk ik, maar weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, ze hebben immers hetzelfde doel, je kan erop zien hoe laat het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-) goeie,

Het beste antwoord

Sommige zijn zo duur omdat er dure materialen als goud en diamanten in verwerkt zijn. Ook is een horloge uit de topklasse een technologisch hoogstandje, waar heel veel handwerk in zit. En arbeid is duur, zeker als het schaars is wat het geval is bij echte vaklui op dit gebied.

Dan is er nog de exclusiviteit. De ontwikkeling van een horloge kost ook enorm veel geld. ALs je er vervolgens maar enkele stuks maakt, moeten de ontwikkelingskosten over die enkele stuks worden terugverdient.

En tenslotte wordt er ook gewoon winst gemaakt op dure horloges. Mensen die het kunnen kopen, vinden het vaak een statussymbool om een extreem duur horloge te hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
En vind je 45.000 al veel voor een horloge, het onooglijke ding hieronder kost ongeveer 20 miljoen euro.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
+ Toevoeging: "veel" mensen kopen dat soort horloges als geldbelegging. Ook tweedehands zijn ze nog flink wat waard.

Andere antwoorden (1)

sommige zijn een heel goede kwaliteit en som
ige zijn van echt goud