Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je haalt de telefoon uit elkaar, zoekt het speakertje op, haalt de draadjes daarvan los en maakt die vast aan een ontsteker. In plaats van een ringtone ontploft nu het pakje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Hoor je nog wel die ringtone tijdens de ontploffing? Geeft zo een ontsteker ook geluid, behalve BOEM?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min? Dit vind ik een goed alternatief...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen verstand van bom-ontstekers, maar waarschijnlijk zul je met een apart stukje elektronica de stroom die naar het speakertje gaat, moeten versterken. Het nadeel van een GSM is, dat op deze manier de tijd tussen dat iemand opbelt en de feitelijke ontploffing niet precies vast ligt. De weg via de centrale en de zendmasten, evt satellieten, varieert en dus staat de totale tijd niet vast. Waarom wil je dit eigenlijk weten?
En waar woon je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim zeg, bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Het wordt niet via een telefoon in ontploffing gebracht, ze geven aan iemand door dat hij de bom moet laten ontploffen. Door de telefoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bomaanslagen worden inderdaad helaas GSM's gebruikt. De telefoon wordt ingepakt in het bompakket. Als de terroristen de telefoon opbellen of een SMS sturen, wordt de ontsteker geactiveerd.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Tja. Ik hoop niet dat ik van GV wordt afgeflikkerd wegens het geven van info nuttig voor terroristen en andere bommakers. Daarom hield ik mij nogal op de vlakte. Maar je snapt toch wel dat met een heel klein elektronisch schakelingetje dat te verwezenlijken is? Je trilalarm is een klein motortje dat een spanning krijgt als je gebeld wordt. Dat spanninkje kan je ook voor iets anders gebruiken.
Snappie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol +
Zet de telefoon op trilstand op scherp in balans met een stokje boven een knopje van een bom.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en niet stampen als je wegloopt.. ;-)
escape
12 jaar geleden
ROFL!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding