Welke taal moet je als vreemdeling in Kazachstan spreken?

In Kazachstan spreken ze zowel Russisch als Kazachs. Maar als je als vreemdeling de taal wil leren, leer je dan best het Russisch, Kazachs, of allebei?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.3K

Antwoorden (1)

Kazachstan is een heel groot land, in het noorden en in de steden wordt er voornamelijk Russisch gesproken, terwijl inhet zuiden er weer meestal Kazach wordt gesproken.

Beide is natuurlijk het handigst, maar ik denk dat je met Russisch een heel eind komt. Dit omdat het een langere tijd onderdeel was van de Sovjet unie.