Is het Latijns schrijft/alfabet makkelijker te leren dan vele andere schriften (zie uitleg)?

Hoi, ik vroeg me dus bij deze af of het zo is!? Aangezien het Arabisch, Chinees en Hindi moeilijk te lezen zijn en je niet gelijk fonetisch kunt lezen! En bij het latijns alfabet is het geen teken of golfende tekens zoals bij het Arabisch! Of Chinees. En aangezien onze internet addresen ook latijns letters hebben! Altijd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2K
Antoni
7 jaar geleden
Dat onze internetadressen ook latijnse letters hebben, lijkt mij het gevolg van het feit dat internet in de Verenigde Staten is ontwikkeld en zich pas later over de wereld verspreidde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni dat is niet mijn vraag.
Antoni
7 jaar geleden
Ik geef ook alleen een reactie op je vraag, geen antwoord. Naar het antwoord op je vraag ben ik ook benieuwd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke. dan snap ik het.
erotisi
7 jaar geleden
Voor jou zijn die makkelijk te leren omdat je dat waarschijnlijk van jongs af aan gedaan hebt. Maar als je alleen het alfabet bekijkt dan lijkt het latijn ook al wat eenvoudiger. Chinees telt veel tekens die je moet leren en arabisch heeft net iets meer letters.

Antwoorden (1)

Als ik puur uit eigen ervaring mag spreken, ben ik het met je redenering eens. Latijn vond ik makkelijker te leren dan Grieks, voornamelijk omdat Grieks een ander alfabet heeft. Ondanks je na een tijdje het gehele alfabet wel onder de knie hebt, blijft het een extra moeilijksheidsgraad. Voor beide talen geldt dat ik het slechts heb geleerd te lezen. Misschien is het anders bij het leren van een taal die je ook zelf spreekt en hoort.

Nogmaals, dit is persoonlijk, en zal misschien van persoon tot persoon verschillen.