Wat betekend 'een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
20.6K

Het beste antwoord

Al ben je nog zo sterk, door één zwak punt kun je toch nog slecht presteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat iets altijd kapot gaat op het zwakste punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je een zware ketting voor die hele zware dingen moet trekken. Dat ziet er goed uit. Maar een van de schakels van die ketting is een miskleun. Dan zal dat trekken niet gaan lukken, want die ene schakel gaat breken en dus breekt de ketting.

Je hebt een team mensen die samen een moeilijke klus moeten doen. Samenwerking is belangrijk. Een persoon uit dat team kan het niet aan, wordt ziek, doet zijn werk maar half, is vaak afwezig. Dan zal de klus niet geklaard worden want die ene schakel valt weg en dus is de ketting zwakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Ik vind dit de mooiste uitleg. Ook met een computer, je kan leuk meer intern geheugen erin stoppen en een goeie processor, als je voeding het niet aan kan, heb je er niks aan. Je computer is dan zo snel als het langzaamste onderdeel (de zwakste schakel)
Het antwoord ligt m.i. heel duidelijk besloten in het gezegde. Daar hoeft niets aan toegevoegd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat een activiteit / team / gebouw / ... altijd zo sterk is als het zwakste onderdeel dat je er in hebt zitten. Dus je kan de rest zo zwaard en degelijk maken als je wilt, maar als je het zwakste deel niet verbeterd wordt het geheel niet beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel'. Doordat één kabel het begaf werd de belasting van de andere kabels zo groot dat die het vervolgens ook begaven.