Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kijk je nou?

Ze kijken zelf toch ook om te zien dat/of je kijkt?

Eens of oneens? Waarom zeggen ze dat dan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En je vraag is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed gezien C4th, heb het aangepast. Bedankt
Antoni
15 jaar geleden
Heb je hier vaak last van? Van die opmerking, bedoel ik, niet van onduidelijke vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee persoonlijk niet veel. Wel hoor ik dat dit vaak tegen mijn vrienden en kennissen gezegd wordt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Hee, psssssst schatje... ze willen weten of ze hot of not zijn. chillllll !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Conjo di Mama
Ha, die BvB;

Misschien hebben ze wat van je aan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit een kwestie is van nieuwsgierigheid. Nieuwsgierigheid wekt interesse maar ook afgunst.
Kijken blijft een vorm van waarnemen en zal altijd van toepassing zijn.

Persoonlijk kijk ik graag naar mooie vrouwen. Sommige zijn er zeer van gediend als je kijkt ( en willen graag bekeken worden). Maar de keerzijde van de munt heeft afgunst en wilt helemaal niet bekeken worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms is het zo dat iemand al een tijdje naar je kijkt. Dit ''voel'' je en als reactie hierop kijk je in de richting waar het vandaan komt. En sommige vinden het nodig om dan te zeggen; Wat kijk je nou?
Meestal zijn het de mensen die onzeker worden/zijn door het gestaar van een ander en door 'wat kijk je nou' te zeggen laten ze aan de ander zien dat het hun niks doet en brengen ze daardoor juist de kijker in onzekerheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is kijken en kijken. Uitkleden met de ogen of discreet even in haar ogen kijken, een fractie van een seconde. Alles ligi in de subtiliteit. Alles je langer kijkt dan nodig zoals een koe in de wei naar de treinen, dan zegt zei terecht : "Wat kijk je nou?" In frankrijk zeggen ze het speelser "Tu veux ma photo ou quoi?"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men wil over het algemeen alleen door zijn eigen interessegroep bekeken worden.
Vol bewondering naar een man met tatoeages kijken, omdat de plaatjes gewoon mooi zijn...dat mag niet altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat kijk je nou? (ik schets het even)
Dat betekent: Ik voel me aangevallen door hoe je naar me kijkt en als jij een confrontatie met me wilt, dan moet jij het maar zeggen nu... Als jij nu niet meteen weggaat en afdruipt dan word ik fysiek en dan kan het goed zijn dat ik je in elkaar mep...

Het is bekend in bv de apenwereld en is een uiting van dominantiegedrag. Uitdagen en confrontaties uitlokken om uit te vinden wie nu het dominantste is...

:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is de verkorte versie van ; waarom zit je MIJ zo aan te kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemands blik kan soms, al dan niet zo bedoeld, als verwijtend worden ervaren.
Met deze vraag als reactie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding