Wat kijk je nou?

Ze kijken zelf toch ook om te zien dat/of je kijkt?

Eens of oneens? Waarom zeggen ze dat dan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En je vraag is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed gezien C4th, heb het aangepast. Bedankt
Antoni
15 jaar geleden
Heb je hier vaak last van? Van die opmerking, bedoel ik, niet van onduidelijke vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee persoonlijk niet veel. Wel hoor ik dat dit vaak tegen mijn vrienden en kennissen gezegd wordt.

Antwoorden (9)

Hee, psssssst schatje... ze willen weten of ze hot of not zijn. chillllll !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Conjo di Mama
Ha, die BvB;

Misschien hebben ze wat van je aan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit een kwestie is van nieuwsgierigheid. Nieuwsgierigheid wekt interesse maar ook afgunst.
Kijken blijft een vorm van waarnemen en zal altijd van toepassing zijn.

Persoonlijk kijk ik graag naar mooie vrouwen. Sommige zijn er zeer van gediend als je kijkt ( en willen graag bekeken worden). Maar de keerzijde van de munt heeft afgunst en wilt helemaal niet bekeken worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms is het zo dat iemand al een tijdje naar je kijkt. Dit ''voel'' je en als reactie hierop kijk je in de richting waar het vandaan komt. En sommige vinden het nodig om dan te zeggen; Wat kijk je nou?
Meestal zijn het de mensen die onzeker worden/zijn door het gestaar van een ander en door 'wat kijk je nou' te zeggen laten ze aan de ander zien dat het hun niks doet en brengen ze daardoor juist de kijker in onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is kijken en kijken. Uitkleden met de ogen of discreet even in haar ogen kijken, een fractie van een seconde. Alles ligi in de subtiliteit. Alles je langer kijkt dan nodig zoals een koe in de wei naar de treinen, dan zegt zei terecht : "Wat kijk je nou?" In frankrijk zeggen ze het speelser "Tu veux ma photo ou quoi?"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men wil over het algemeen alleen door zijn eigen interessegroep bekeken worden.
Vol bewondering naar een man met tatoeages kijken, omdat de plaatjes gewoon mooi zijn...dat mag niet altijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat kijk je nou? (ik schets het even)
Dat betekent: Ik voel me aangevallen door hoe je naar me kijkt en als jij een confrontatie met me wilt, dan moet jij het maar zeggen nu... Als jij nu niet meteen weggaat en afdruipt dan word ik fysiek en dan kan het goed zijn dat ik je in elkaar mep...

Het is bekend in bv de apenwereld en is een uiting van dominantiegedrag. Uitdagen en confrontaties uitlokken om uit te vinden wie nu het dominantste is...

:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is de verkorte versie van ; waarom zit je MIJ zo aan te kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemands blik kan soms, al dan niet zo bedoeld, als verwijtend worden ervaren.
Met deze vraag als reactie.